14 genç sanatçının 15 eserinin yer aldığı sergi, küçük eylemlerle büyük değişimlerin mümkün olduğunu vurgularken, izleyiciyi çevresel ve toplumsal dönüşümün parçası olmaya davet ediyor.
27 Kasım-1 Aralık tarihleri arasında The Ritz-Carlton Residences, Istanbul B Blok’ta gerçekleşecek olan etkinlik, Kale Grubu’nun sürdürülebilirlik felsefesiyle örtüşen bir yaklaşımı yansıtıyor. Kale Tasarım ve sanat Merkezi, Türkiye’nin dört bir yanından yeni mezun sanatçıların eserlerini sanatseverlerle buluşturan BASE’i her yıl destekliyor. Bu yıl da, "İyi Bak Dünyana" hareketiyle çevre ve toplum duyarlılığına dikkat çekiliyor.
Sergi, özellikle iklim değişikliği, doğal kaynaklar ve afetler gibi acil çevre sorunlarına sanat aracılığıyla dikkat çekiyor. Sanatçılar, yaşam alanlarının ve kaynakların hoyratça tüketildiği bir dünyada, küçük değişimlerin toplumsal düzeyde büyük etkiler yaratabileceğine inanıyor. Eserler, izleyicilere doğanın bir parçası olduklarını hatırlatarak, sürdürülebilir bir geleceğe yönelik ilham veriyor.
KTSM'nin bu sergiyle verdiği mesaj, sadece mevcut çevresel sorunlara dikkat çekmekle kalmıyor, aynı zamanda daha iyi bir gelecek için umut taşımayı da hedefliyor. Genç sanatçılar, eserleriyle gelecek nesillere ilham vererek, onları bu önemli mücadeleye katılmaya teşvik ediyor.
Sanatçılar ve Eserleri:
ZEHRA FATMA ERKAYA
Akşam Yemeği / 2022
Plastik ambalajdan makarnaya dönüşen çalışma, tüketim oranları devam ederse gelecekte yenilen bir yemeğin ne kadar sağlıklı bir besin kaynağı olacağı konusunda düşündürüyor. İçeriğinde kimyasal barındıran plastik ambalajın yiyeceğe dönüşmesiyle farkında olmadan tüketilen mikroplastiklere bir gönderme niteliği taşıyor.
UMUT KAMBAK
Eski Dünyadan Yeni Parçalar - Sevdiğim Köşeleri Kaybettim Edition / 2024
Eser, yıkılmış evlerin hafızada bıraktığı imgeleri sürdürülebilirlik temasıyla yeniden yorumluyor. Seramik ve telin birleşimi hem kırılganlığı hem de dayanıklılığı simgeliyor. Seramik çamurunun toprağa olan bağlılığı, yaşamın döngüsüne ve doğanın kendini yenileme gücüne atıfta bulunurken, telin oluşturduğu gölgeler hafızada kalan anıların izlerini ortaya çıkarıyor.
TUĞBA DERLİ
Susuz / 2020
Tükettiğimiz en büyük kaynak, su kaynağımızdır. Bu nedenle sanatçı, bu çalışmada kuraklığa vurgu yaparak, QR kod ile bunu teknolojik bir dilde izleyiciye anlatıyor.
SELEN TOKGÖZ
Diyalog / 2020
Dondurulmuş bir anda sürecin gösterildiği ‘Geçitsiz Geçit’ serisindeki seramik figürlerin içe dönük ve karamsar ifadeleri, bireyin yaşamı anlamlandırma çabası sonucu ortaya çıkan melankolinin bir yansımasıdır. Serinin 3. işi olan ‘Diyalog’ da figürün ellerinde yeşeren bitkiler her şeye rağmen umudun varlığına işaret ediyor.
SEDA BOY
Yalnız / 2023
Eserde ikiye bölünen ve birbirinden uzakta konumlanan tabaklardan etrafa saçılan düşünceler, bireyin yaşamla olan bağlantılarının dağılmasını sembolize ediyor.
SAMET CAN ALIŞ
Xenia Coral, 2024
İnsan - doğa ilişkisini ve çevre bilincini renkli ve çarpıcı bir dille gözler önüne seren eser, gri ve nötr insan ifadeleriyle çevresindeki canlı, neon renklerdeki organik formlarla doğanın çeşitliliğini, enerjisini yansıtıyor.
PINAR POLAT
Yuva /2020
Varlığın, öze dönmenin, özgürlüğün ve yuva kavramlarının anlamlandırılmak istendiği eserde, insanı temsil eden yaşamın devamlılığını sağlayan, masumiyetin, umudun, neşenin, savunmasızlığın yanında şiddeti, korkuyu, tekinsizliği simgeleyen çocuk imgesi ile yaşadığımız doğayı, doğal olanı korumak ve yaşatmak gerektiği yansıtılıyor.
MELİKE NÜKTE
Apartman / 2020
Günümüzde yalnızlaşan birey ‘Apartman’ isimli çalışmada karşımıza çıkıyor. Yerleştirmenin yan yana ve üst üste düzenlenmesi, izleyene apartman yapısını görünür kılmayı amaçlıyor. Çalışmada bireyin dışarıya kapalı olma hali, pencerelerin olmaması ve perdelerin kapalı olmasıyla yaratılan izolasyon etkisiyle ifade ediliyor.
KÜBRA BOY
Dekompozisyon / 2024
Dekompozisyon, insanın doğayla tekrar bütünleşme sürecini görsel bir şekilde anlatırken, aynı zamanda organik maddenin ayrışma sürecini de sembolize eder. Bu süreç, organik maddenin doğada parçalanarak toprağa dönüşümünü ifade eder. Çini sanatı sayesinde bu topraklara olan bağlılığımızı ve köklerimizi derinleştirir.
HİLAL ÇINAR
Geceye Yolculuk / 2024
Eser, doğanın döngüselliğine bir övgü, varoluşun karanlıkla buluştuğu yerdeki ışığın arayışıdır.
Karanlıkla ışık arasındaki dengeyi kurarken, bireye dünyaya daha derin bir sevgiyle bağlanma çağrısı yapıyor.
GÜL FİDAN AÇIKGÖZ
Ev Meselesi / 2024
Bu seri, insan ve doğa arasındaki kırılgan ilişkiye dair bir hatırlatma olarak yapılmıştır. Küçük bir figürün sığındığı basit bir yuva ve üstünde yükselen bir ağaç... Dünya ile olan bağımızı, ona duyduğumuz ihtiyaç kadar koruma sorumluluğumuzu da simgeliyor.
EDA NUR BARDAKÇI
Sessizlik ve Umut / 2023
Deprem, doğanın en yıkıcı güçlerinden biridir. Bir anlık sarsıntı, hayatları altüst eder, kentleri yıkar ve insanları çaresizlik içinde bırakır. Bu çalışma, depremin ardından umudu ve çaresizliği yansıtarak unutmamak ve duyarlılığı artırmak için bir çağrıdır.
CEYSU UCAN & ÜMİT ÖZMEN
İyi ki Dünyada Hayat Var / 2024
“İyi ki Dünyada Hayat Var”, zerreden bütüne uzanan hayatın özündeki eğitici yolculuğu ve şükürle yeniden kurulan bağları ifade ediyor. Her ne olursa olsun, yaşamın kutlanabilir ve değerlerle çevrili olduğunu hatırlatıyor.
AYŞE KURT
Kesişim / 2024
Sanatçı bu eserde, tabiatın akışında olan yaşam döngüsündeki insanın, doğaya karşı benmerkezci yaklaşımı doğrultusunda, sistemi manipüle etmesinden yola çıkılarak kendini yok edişini ele alıyor.
HABER MERKEZİ
GÜNCEL
Yayınlanma: 28 Kasım 2024 - 15:49
Kale Tasarım ve Sanat Merkezi, sanat aracılığıyla sürdürülebilir bir gelecek için çağrı yapıyor
Kale Tasarım ve Sanat Merkezi (KTSM), sanat yoluyla güçlü bir çevresel ve toplumsal bilinç oluşturmaya katkı sağlamak amacıyla "İyi Bak Dünyana" sergisini BASE 2024'te sanatseverlerle buluşturuyor.
GÜNCEL
28 Kasım 2024 - 15:49